Saturday, June 13, 2009

Studentens lyckliga dagar




Igår var det skolavslutning. Vi fick tillslut vårt efterlängtade och välbehövda sommarlov. jag följde med Rönnbäckarna för att uppvakta den nyblivna studenten Ida. Alla var vackra och det blev en underbar dag trots regn.

På kvällen fick vi vackert ljus och vi promenerade längs gatorna och vinkade adjö till fiskfolket och studenterna. Jag och Mosi mötte upp Isabella och Peter och gick sedan till Moas mormor Berit på Mariedal. Åt glass och såg på Chokolat.


Vid 4tiden, just innan solen gick upp, gick vi för att sova och vid 11-tiden blev det frukost på en vacker bricka på balkongen.


Släpp mig aldrig lös i någon mormors smyckeskrin...


På eftermiddagen fick vi prinsesstårta och champagne innan jag tog mig hem för att grilla med familjen. Kvällen avslutas med fiske med lillebror och lite film och te. Nu har jag lyckats informera allmänheten om mitt senaste dygn också. Finfint.

1 comment: