Tuesday, June 2, 2009

Failure just seems to love me

Tillbringade dryga timmen på sjukhuset idag. När jag äntligen fick komma in, tog de lite blod och stack ner en pinne i halsen på mig. Medan jag satt med nålen i armen, kommer en mamma in med sin lille fyraåring i en grön-blå barnvagn. Just som sköterskan ska sticka mamman, ställer sig fyraåringen upp i vagnen, tittar så argt han kan på sköterskan och säger strängt "Inte göra sönder mamma!" Och sköterskan får lydigt lova att inte göra sönder henne, utan bara sticka henne litegrann.
Efter ytterligare väntan tittar den danske läkaren med den knivskarpa mustaschen i min hals. Han skickar för andra gången hem mig med en antibiotikakur på en vecka. Hämtar mina tabletter på Apoteket Kronan och dör en liten bit hemma på golvet några timmar.

Om ni undrar var Sofia har tagit vägen, så är hon påväg till Neverland för ett tag

No comments:

Post a Comment