Tuesday, June 2, 2009

Kärlek serverad på ett litet litet silverfat med romantiskt slitna kanter

Jag ville ungefär bara säga att jag tycker extremt fruktansvärt megamycket om min storasyster. Hon är en jättestor guldklimp i min och andras tillvaro.

Annars lyssnar jag mest på Joel Alme - When The Moon Shake, ser på havet som idag är ovanligt grönt. Längtar efter långa ensamma balkongnätter med rödvin och akustiska strängar mot sårade fingrar, eller flanellskjorteärmar om mig och viskningar som säger att allt blir bra så småningom.
Annars försöker jag mest skriva en typisk saga, som vår svenskalärare bett oss göra, och amatördiktar med kletig bläckpenneskrivstil.
Annars överlåter jag mest min varelse, som för tillfället lever av penicillin och kaffe, åt stjärnglänsande hjältar som Smith, Liebowits och Cobain.
Annars virar jag mest in mig i mina sjalar, blir ett med mina kapslar och ser på almlöven som far omkring med vinden och inte bryr sig, och jag vill ha din ryggrad här, fäst den i mig,
jag är alltid tryggast när du är en liten bit ifrån, en rörelse i ögonvrån.

Men så nära får ingen gå.
Så nära får ingen gå.

2 comments:

  1. Du vet att jag älskar dig, ännu en gång, och föralltid, and ever, and always.

    Blev extremt sugen på att titta på Annie L-filmen nu. Jag måste göra klart fotoalbum nummer två före fredag och hon är ju som vi vet oslagbara inspirationskällan. Vi hade kunnat se den tillsammans, om vi inte haft så mycket annan skit att ta itu med. Eller så kunde jag hjälpa dig att skriva en saga, supa te på balkongen hela natten. Sen kunde vi smyga hem till David vid tvåtiden, låna med oss Heima och blåsa upp luftmadrassen och sätta ihop den med soffan så att det blir en megasäng, sådär som vi gjorde när vi somnade till Corpsebride i somras. Det kunde vi göra. Om vi hade haft lite mera tid.

    ReplyDelete
  2. Det kunde vi göra om vi hade lite mera tid. Jag är otroligt sugen på Heima, jag tänker se till att vi lånar den, för lite synd får man tycka om sig själv när man går på antibiotika

    ReplyDelete