Wednesday, June 3, 2009

Catherine Jenny

Inatt har jag hostat som en galning, men nu känns det lite bättre. Just nu tassar jag omkring i mitt kök, gör persiko-smoothie och lyssnar på Explosions In The Sky. Det är så skönt att va ensam hemma för då får man gå omkring i bara panties och en stor T-shirt. Solen lyser in med sin fulla kraft genom fönstrena och sätter parkettgolvet i brand.

Igårkväll, eller egentligen i förrgår och även förrförrgår också satt jag och pratade med min käraste vän i min kobratelefon. Min kära vän heter Mc och jösses vad hon kan få mig på bra humör! Något av det bästa är att vi delar samma dåliga lite bittert skadeglada humor. Det går liksom att bli glad av henne till och med när hon är arg (här finns många praktexempel.) Till exempel den gången då allt gick käpprätt åt helskotta när vi skulle segla och vi var nära att både kapsejsa och drunkna, det fixade vi fint efter mycket panik och skrik. Eller när vi var i Italien var också underbart, Mc med sitt irländska pigment och jag med min kritvita hy såg snabbt ut som två brända tomater trots att jag fullkomligt badade i Hawaiian Tropics cocosdoftande moln av solkräm. Ett annat roligt tillfälle var när vi skulle jobba tillsammans på ett bröllop, där Ernst Kierschteiger var gäst, eller när Mc slog huvudet i lampan (ajajaj vad ont jag fick!). Många roliga och jobbiga saker har jag delat med denna irländska primadonna, och det tänker jag minsan fortsätta att göra, vi är ju supernormala after all.
Old fave pics vi gärna bjuder på eller?


"We had joy we had fun
We had seasons in the sun
but the stars we could reach
were just starfish on the beach"

Lyssna på Terry Jacks- Seasons in the sun, det är en order från Saint Patrick!

No comments:

Post a Comment