Thursday, June 18, 2009

Feel the skin of canvas

Idag har jag varit produktiv.
¤Startade morgonen med en hundpromenad i ösregnet för att följa Amanda till bussen.
¤ Gick sedan hem och gjorde frukost.
¤Drog med mig syrran till gymet (vilket betyder att jag fått 2 träningspass på kraftsport inom loppet av 3 dagar, det artar sig). Dissade ännu en gång LKSKs "BODY" och läste istället en intervju med "Häxan Surtant". Dagens skönhetstips kommer från henne:
-"Mitt bästa skönhetsknep är att sova åtta timmar i armarna på sin älskade. Har man inte den möjligheten kan man ju alltid förlita sig på Elizabeth Arden."
Tack för tipset häxan! Förövrigt om ni inte ägnat en lördagskväll åt att sitta barnvakt, vräka i er ostbågar och se på Häxan Surtant på SVT1, med en liten rufsig 3åring i knät, så skäms på er, då har ni verkligen missat något!
¤Pratade med Lisa i telefon. I augusti anordnas mack-sm. Mack-SM!. Snyggast, godast och nyttigast macka vinner! (Ni som känner mig har nog en föraning om min passion för mackor.)
¤Gick till Ica och storhandlade med Elle. Förövrigt var folk helt vilda på Ica idag. Alla panikhandlar inför midsommar imorgon och köerna räckte enda in bland godiset (vilket inte vill säga lite).
¤Bakade pecannötkolapaj.
¤Ringde sjukhuset och bokade om min vaccineringstid.
¤Mejlade Ulf Anderberg.
¤Pratade med mormor i telefon.
¤Pratade med Mc i telefon. Ojoj vad den kickan gör mig glad asså. Ha en underbar midsommar med KG på Valön!
¤Började skriva ut foton till ett eventuellt kommande album.
¤Haft kramper i magen X antal gånger i klass med att vrida sig på golvet i spasmiska ryck.
¤Lagade lasagne till middag med Elle och mamma.
¤Rastade Chester och slängde skräp på återvinningsstationen.
¤Myst framför TVn med Elle och Mamma. Cheese and crackers, oliver, brie, vindruvor, grönt te och cashewnötter. Vi såg Dream Of Life (för andra gången,) dokumentären om Patti Smith. Kvinnan, myten, legenden. Poeten, musikern, mystiken.
En vacker och gripande film, av bland andra Steven Sebring, som får en att öppna ögonen lite till, en gång till, och se världen ifrån ett litet annat perspektiv.

"Blood on the T.V., ten o'clock news.
Souls are invaded, heart in a groove.
Beatin' and beatin' so outta time.
What's the mad matter with the church chimes?
Here comes a stranger up on Ninth Avenue.
Leanin' green tower, indiscreet view.
Over the cloud, over the bridge,
sensitive muscle, sensitive ridge of my
space monkey. Sign of the time-time
Space monkey, so outta line-line.
Space monkey, sort of divine.
And he's mine, mine, all mine."

Space Monkey- Patti Smith

No comments:

Post a Comment