Thursday, June 25, 2009

Bohusleden

Jag och Amanda är tillbaka igen från vårt äventyr på Bohusleden. Tågade upp till Strömstad på måndag morgon. Vandrade 35 km första dagen och övernattade på bohusläns högsta berg, Björnerödspiggen, första natten, efter en mängd bravader och motgångar. Fantastik soluppgång och utsikt med morgondimman runt berget vid 4tiden.
Såg Sveriges största stonehengeLunchade vid Idefjorden precis på gränsen till Norge andra dagen. (Det är Norge som syns på bilden, vi är ännu på den svenska sidan.)Sista dagen tillbringade vi vid en fantastikt vacker sjö, Sandvattnet, (nu är vi i Norge.) Vi lämnade platsen klockan 4 och vandrade genom skogen i soluppgången. Otroligt sagolikt vackert. Daggdropparna på spindelväven i granarna och solens första strålar som silades in mellan en alltjämt mycket tjock dimma. Vid halv 6 på onsdagmorgon satt vi återigen vid Idefjorden, åt makaroner och thaigryta till "lunch" och väntade på bussen som tog oss till Skee där vi återigen tågade hem.

3 comments:

  1. Magiskt.

    Jag ska aldrig mer säga någonting negativt om Bohusleden.

    Jag är kär.

    ReplyDelete
  2. Tack Elle! Haha och wow David! jag kan ju inte neka till att det blev ganska kämpigt emellanåt och ibland ville jag mest lägga mig ner i mossan och dö...Men det var utan tvekan värt det, sista morgonen var något av det vackraste jag sett. Mycket riktigt magiskt. Det är nog det ordet som passar bäst.

    ReplyDelete