Thursday, June 25, 2009

Parfymen

"Då vitnade det inifrån för ögonen på honom, och den yttre världen blev korpsvart. De fångna dimmorna tjocknade till en fradgande vätska lik kokande, skummande mjölk. De översvämmade honom, pressade med outhärdlig kraft mot hans inre skalvägg, utan att finna utlopp. Han ville fly, för allt i världen fly, men vart...Han ville spricka, explodera ville han, för att inte kvävas av sig själv. Till slut sjönk han ner och förlorade medvetandet."

Har nyss läst ut Parfymen av Patrick Suskind. En annorlunda bok, om den annorlunda Jean-Baptiste Grenouille.
Jag gillar böcker. Jag läser inte så mycket, men jag gillar verkligen böcker. Just denna kan jag absolut rekommendera.

1 comment:

  1. älska, älska, älska!
    mot filmen nu! jag ringer dig nu! pusssss

    ReplyDelete