Saturday, June 13, 2009

Sommardrömmar

Tjohoooooooo!!! Nu har sommarlovet börjat! Klockan 3 gick jag ifrån Moas place imorse. Efter för lite sömn, utsökt frukost på balkongen hos Moas mormor Berit, sedan prinsesstårta och champagne hos Moa kom mor och syster för att möta upp mig. Lyckades göra X antal "Marilyn's" på vägen till bilen. Man ska inte ha vida klänningar och bara ben i Lysekil Sofia, det är aldrig vindstilla här.
Mormor och kusinen Carl kom till vår trädgård och grillade och åt jordgubbar med oss. Nu sitter jag och spelar gitarr med Elle och lyssnar på Beirut och Peter Broderick och ser fram emot sommarens äventyr. 16 saker jag vill göra i sommar är:
#Äta glass på bryggan och fiska med lillebror.
#Läsa, det finns så mycket böcer jag vill läsa. Har just varit på biblioteket och lånat Alkemisten av Paulo Coehlo, den ska jag mysa med så fort jag läst ut Parfymen.
#Ta vara på sommarskurarna, springa ute i ösregnet, hoppa barfota eller i gummistövlar i vattenpölarna och bara bli totalt dyblöt.
#Gå till havet för tidiga morgondopp och ha alldeles för mycket salt i håret.
#Missbruka Hawaiian tropics solkräm (som alltid) och ligga i solskenet på gräsmattan och bergshällarna med musik.
#Blåsa såpbubblor och flyga drake.
#Grilla och dricka öl med vänner på kvällarna och sova under bar himmel.
#Skratta, dansa och pussas.
#Spela gitarr, teckna och fotografera med syster min.
#Lära mig att ha söta sommarklänningar och bara ben.
#Gå på festival och skrika mig hes.
#Trippa till Göteborg och bara ha det allmänt underbart med min Mc.
#Dricka vin tills solen går upp på Rönbäcks balkong.
#Vandra Bohusleden med Amanda.
#Plocka jordgubbar på självplocket och åka massa båt med vinden i håret.
#Gå barfota och skrapa upp knäna.

Några saker jag vet att jag måste göra i sommar:
#Slita arslet av mig på Café Luna.
#Plugga matte.
#Spara pengar.

4 comments:

  1. Det låter underbart. Vi måste genomföra den där hippieplåtningen snart älskling!<3 :)

    ReplyDelete
  2. Ja vi kan göra den vilken dag som helst nu darli :)

    ReplyDelete
  3. Låter väldigt bra. Och Alkemisten är nog n mina favortböcker. Väldigt fin och tankvärd. :)

    ReplyDelete
  4. Åh vad roligt, du har läst den asså. Den verkar jättebra, man har ju hört folk som hyllat den :)

    ReplyDelete