Monday, June 15, 2009

Igår och Idag

Igår var en mysig dag. Lapade sol och badade på stranden hos mormor med syster halva dagen. Andra halvan spenderades på Rönnbäckarnas brygga, solsken och chill även här med kameror, gitarrer, bullar och de trevligaste människorna man kan tänka sig. Kvällen tillbringades på Berits balkong med dottern, modern och mormodern Rönnbäck. Vi skrattade, åt och drack lite fransk vin och skålade med whiskey. Susan gav mig zonterapi och akupunktur. Det var spännande, det hade jag aldrig varit med om förr.

Idag var jag i skolan (believe it or not, nu har jag officiellt sommarlov) dansade in mitt sista betyg i Estetisk Verksamhet. Påväg hem träffade jag Sofia Alpsjö, vi shoppade lite limoncelloglass på Lejonet & Björnen och slappade i parken en stund. Söta Moa och söta Elin mötte upp oss och vi gick för att ragga flyttkartonger. Snart flyttar Fröken Alpsjö, Fröken Söderman och Fröken Edlund upp till en trea över Swedbank. Det ska bli roligt. Säg till om ni behöver hjälp med flytten prudar!
Efter en liten promenix och mötande med andra marinbiologer och naturvetare, drog jag med mig Moa hem. Hon gav mig permission att använda hennes spotifykonto och jag lagade en dunderladdning med kryddig köttfärsås och massor av pasta och sallad.
Nu har jag pratat lite i min kobra och ska strax ringa upp min arbetsgivare igen. Håll tummarna för bästa möjliga resultat av det samtalet.

Nu blev detta ännu ett såntdär tråkigt inlägg där jag bara säger vad jag pysslat med idag. På tal om det har jag även chillat på balkongen idag med min kära syster. Vi gjorde en utsökt bönsallad och åt macaroons och kaffe som hon gjort. Och jag har återigen blivit nyförälskad i Beirut.
Jag är superparty, jag vill bara höja musiken till högsa volym och dansa mina fötter såriga. Gissar att det inte blir något party ikväll. Jag vill se på film istället. Men nu har jag ingen att se på film med. Jag behöver någon att se på film med. Jag behöver definitivt någon.

No comments:

Post a Comment