Monday, June 8, 2009

Jag vill åka till Island!

Häromdagen skaffade jag en ny kompis. Kompisen heter David och tycker mycket om film och musik. Eftersom han är mycket snäll lånade han ut några DVDer till mig. Bland annat Heima, en helt fantastisk film om det isländska bandet Sigur Rós. Mina förväntningar på denna film hade under en tid hypats till den grad att de var ungefär lika höga som de där riktigt stora husen i New York. De där med 20,000 fönster som skrapar i himlen när skuggorna får dom att sträcka på sig. Och jag kan med ärligheten i behåll säga att jag inte blev besviken.


Sammanfattat en mysigt vacker film, trollbindande musik, vackert landskap, fantastiskt ljus och man fascineras över hur ett så mäktigt sound kan komma ur de där mystiska bandmedlemmarna som allt som oftast verkar mer eller mindre bortkomna, trots det så knivskarpt. Jag menar vem kommer på att använda en stråke till elgitarren?

Förövrigt har jag gjort mitt slutprov i Kemi A idag och med det, alltså sista provet för ettan. Efter skolan blev det kaffe, glass och jordgubbar i mitt kök med Lisa, Fredrika och Moa och lite klurande fram och tillbaka om huruvida vi ska kunna få morgondagen att gå ihop med allt röj och planering inför morgondagen då vi sparkar ut 3orna. För tillfället stirrar jag mest ner på de smältande stjärnorna i mitt vattenglas och hjälper mamma med middagen. Håll tummarna för att kvällen håller och att allt går väl imorgon och det inte blir alltför galet.

2 comments:

  1. Haha, vad fint att jag kan titulera mig din kompis nu! :)

    ReplyDelete
  2. Haha jamen eller hur, det får du allt finna dig i! Jag gillar att skaffa nya bekantskaper, vänner kan man aldrig bli för rik på. Grymt schysst att du lånade oss filmerna, jag njuter fortfarande av Sigur Rós :)

    ReplyDelete