Wednesday, September 2, 2009

V. 36

I måndags kom dansträningarna igång igen, helt underbart att få röra på sig ordentligt igen. Jag svettades säkert 20 liter, minst, och känner mig 20 gånger vigare. Vi ska dessutom dansa med käppar, kommer bli kalaskul!
I tisdags fick jag brev från Pliktverkets huvudkontor. Det är dags att göra lämplighetsansökan. I slutet av november får jag reda på om jag verkligen är lämplig för mönstring.
Igår var jag och Fredrika på Kraftsport, hej vad jag har saknat att pumpa på det där gamla skabbiga, svettiga, biffiga gymet. Nu ska vi bara se till att vi fortsätter att vara såhär duktiga.
Jag har även fått ett erbjudande om att skriva åt vår skoltidning, Kitsch. Känns lite spännande och roligt och skrämmande då jag känner att jag kommer få total skrivkramp när det väl är dags, men det ska nog gå bra, bara jag hittar en Thomas som jag ska växla några ord med först.

Nu har jag rusat runt hela morgonen och packat mössa, underställ, trangiakök, sovsäck och annat frilufsigt. Efter lunch idag åker nämligen alla MB-tvåor ut till Fjälla och lever friluftsliv med orientering, lägereldar och millitärtält.
Om en timme blir det marinbiologilabb nere i Rinkenäs. Känns inte superlockande att bada idag och simma runt och leta alger, men vi hoppas på att himlen spricker upp och att vädergudarna är med oss så vi slipper vara förkylda uppe i Fjälla hela gänget.

2 comments:

  1. Älskling? Vill du möta himlen med mig i helgen?
    Puss, ha det fint i fjälla! Akta er för varulvarna bara!

    ReplyDelete
  2. Såhär i efterhand, did we meet the sky or what? ;)
    "Mamaaaah, I wanna go surfin'!"

    ReplyDelete