Friday, September 25, 2009

Nattens inlägg som blev för trött för att laddas upp inatt

Jomen, vi tackar då alla för Fredrikas fina, spontana inlägg från gårdagen. När hon hade skrivit klart det gick hon, Moa och jag till Benjamins balkong. Där satt vi resten av kvällen, fler vänner kom, det blev musik, det blev öl, det blev te, det blev stjärnklart, det blev natt och jag gick hem. En mycket trevlig kväll i goda vänners lag. Sådana torsdagkvällar man borde ha fler utav, innan det blir för kyligt ute.

Idag hade jag en finfin dag i skolan. Fred och jag tog oss igenom morgonens fysik, med hjälp av en bläckpenna som vi skapade storartade konstverk med. På Bild och Form, var det konstutställning som gällde idag. Små parafrasskisser och akvarellanalyser avverkades på konsthallen, innan det var dags för skolans ris och fiskgryta. Hurra för bamba! Det enda dom faktiskt lyckas hyffsat med är pasta. Hurra för bamba!

Jag återupptog mina ekvationssystem och slösade bort ännu en engelsklektion (precis som alltid, struktur kära Solveig, struktur!)

Efter tacobufféplanerna på Old House hade svikit oss, fortsatte vi istället mot Joars och Philips hak på Vallbogatan. Där gjorde vi minsann vår egen tacos. Gott och trevligt folk.
Skymningen kom och Lisa, Fredrika och jag gick till bion.Vi mötte även Isabella och Erik, var ett tag sedan sist.
Klockan slog nio. Duken gick upp och "Flickan Som Lekte Med Elden" rullade igång framför våra ögon.
Jag vill inte vara elak, och egentligen har jag ingen rätt att ge omdöme eller kritik, med tanke på att jag varken läst böckerna eller sett första delen i serien. Filmen var väl helt okej. Tillochmed ganska bra kan jag nog sträcka mig till. Känns bara som att det där konceptet med att "Okej, nu gör vi en bra svensk film, så vi slänger in lite kvinnomisshandel, östeuropeisk standard och lite datorkoder som ska se smarta och krångliga ut, sedan tar vi ett par journalister som huvudrollsinnehavare, då säljer det nog" börjar bli lite smått uttjatat. men det kanske bara är jag. Trots detta var det faktiskt en ganska så bra film som sagt.
Jag har ju trots allt sjukt svårt för svensk film.
Ytterst få svenska filmer har tagit sig in i mitt hjärta.

Nu börjar mina ögon korsa sig. Det är dags att sova.
Godnatt.

No comments:

Post a Comment