Saturday, September 19, 2009

Rast lös het

Jag är så sugen på kaffe men inte tillräckligt för att brygga
hade varit enklare att värma sig med en whiskey
bara att skruva av, hälla upp och skruvas upp

är jag tillbaka på fallande höstdagar
faller mot vinter
fortare och krossas
mot golvet lite granna
då blir dagarna på golvet jämt
till vardag med gårdagens sorger
blir nattens tårar

syster ska göra pasta med sina vänner
att vilja ta någons händer,
någon gång är inget fel?

medan jag ska drömma om dagen
lyssnar jag på Yann Tiersen
Grioa * är dagens gud
återigen, en gång till precis som förr
serverar och levererar ord i högsta klass

jag hittade en diamantring idag i en gammal skokartong här i mitt hem, den satte jag på lillfingret
hej vad den blänker

det var nog allt jag ville säga, för inspirationen gör mig uttråkad och rastlös idag

PS. Jag kan inte göra smileys på min mobil, jag skriver smileysarna i textform istället, så just nu när jag skickade sms såg det ut såhär: "Tack för erbjudandet, men jag kan tyvärr inte komma ikväll. ledsen smiley. Hoppas ni får kalaskul ändå! glad smiley."


*"som faller på väggen som studsar förmultnar
ruttnar försvinner till mörker jämfört med dig
jag väljer att välja att älska impulser
som faller mig in när jag faller för dig
jag menar ramlar för dig
det är därför jag formar min mun
till dom ljuden du tolkar som skrivna för dig"
-Anarki

2 comments: