Sunday, September 6, 2009

Helgens upptäckter

*Thairestaurangen i Uddevalla. Ser inte mycket ut för världen från utsidan, men oj så mysig invändigt, trevlig personal och fantastisk mat med massor av chili och ingefära.
*Jag har äntligen lyckats konstruera ett litet smyckeställ att hänga örhängen med krokar på. Något jag längtat efter länge, då alla "hängande" örhängen bara trasslar ihop sig i en hög annars.
*Skellefteå-dialekten måste var sjukt underskattad.
*På något mystiskt vis fastnar läppstift mycket mer på take-away-kaffemuggar av plast än vad det gör på muggar av papp.
*Inte för att skryta då men jag är tydligen grym på att blanda rom och cola. Efter att ha hört detta blev jag så glad att jag var tvungen att blanda en drink till, och en till...
*Jag blev inte alls så förtjust i Jack Kerouac's litteratur som jag förväntat mig att jag skulle bli.
*Mesk var fortfarande lika äckligt i fredags som det alltid varit. Spelar ingen roll vad folk får för sig att blanda skiten med.
*Det får plats oväntat många personer på en badhusbergsbalkong.
*Kaffe + vaniljvisp = Cafékänsla hemma
* Att bränna sig på en limpistol gör fortfarande lika jävla ont som det alltid har gjort.
*Hösten har nu officiellt kommit till Lysekil.
*jag har äntligen lyckats tämja dammsugaren och i alla fall bli hyffsat bra kompis med den.
*Min blogg är sjukt tråkig. Jag ska göra den roligare. Någon dag i framtiden. Någon dag.

No comments:

Post a Comment