Thursday, September 10, 2009

Långfrukostar och symaskiner




Idag har jag sovmorgon och jag njuter och myser som bara den! Långfrukost för mig själv med morgonsol och LP-skivor rullandes. Färskt myntate, vaniljyoughurt med massa nötter och torkad frukt, passionsfrukt, färskpressad apelsin/citron-juice, ägg (äter jag nog till frukost ca: 3 gånger per år), rosat valnötsbröd med svartvinbärssylt och ingefära. Till detta läser jag ELLE Interiör och vill genast flytta in i en fransk loftvåning.

Min gamla symaskin är hemma igen efter en tur hos reparatören, nu går den finfint igen och trasslar inte in sig hela tiden. Detta har jag utnyttjat flitigt denna superba sovmorgon, det hela började med att jag kapade halsen på varg-tröjan, sedan förvandlade jag ett par gamla jeans till shorts och en skjorta bytte skepnad till en kortärmad liten blus. Sydde även en ny färgstark sjal, samt sydde in en kant på en khakifärgad volangkjol.
Man är alltid som mest produktiv på morgnarna.

Igår fick jag även hem en liten beställning av pärlor och lås, så så fort jag får tid och inspiration ska jag börja knåpa ihop lite nya örhängen.
Min morgon har nått en ännu högre mysfaktor med hjälp av drömsk postrock i form av Caspian, och även September Malevolence som instrumentalt sett är en litet mästerverk och rösten är både skrämmande och lockande samtidigt. Who Watches The Watchmen låter som ett stilla höstregn och är bara alldeles alldeles perfekt.
Förhoppningsvis hamnar jag på dessa båda bands spelningar på Magasin 15 på lördag. Hoppas, hoppas, hoppas!

Nu är det lunchdags och hundpromenix innan det bär iväg till Gullmarsgymnasiet för dagens återigen för min del dubbla mattelektioner och religion. Ikväll ska jag prova på poweryoga tillsammans med Fredrika och Lisa. Kommer nog att bli spännande, då jag aldrig antagit en enda yogapose under hela mitt liv.

No comments:

Post a Comment