Sunday, September 20, 2009

"I framtiden kommer var och en att bli känd i 15 minuter"

Idag sov jag till klockan 11 på förmiddagen. Så länge brukar jag aldrig sova. Jag drömde att jag letade efter min favoritsjal, som jag hade tappat bort i skogen, jag korsade en å i skogen, en å som rann ner för en berghäll, en å som man kunde pausa om man tryckte på rätt sten. På andra sidan ån mötte jag en cowboy. När jag vaknade upp hittade jag sjalen, precis där jag la den igår.
Jag hittade ett fint humör en fin morgon.
2-timmars frukost, ELLE, vackra klänningar från Diana Orving och Cat Stevens på vinylskiva.

Historiearbetet började. Jag ska skriva en revolutionerande brättelse om en av 1900-talets störste konstnärer och provokatörer, Andy Warhol.

"Warhol utsattes 3 juni 1968 för ett mordförsök utfört av den militanta feministen Valerie Solanas. Han skadades svårt och återhämtade sig aldrig helt från skadorna. Historien om våldsdådet återspeglades 1996 i filmen I Shot Andy Warhol"
-Wikipedia

Ingen som råkar ha filmen att låna ut?

2 comments:

  1. å, jag har också letat efter den filmen... hemmakväll har den inte heller.. helvete..
    :/
    hallå. vad hände med våran drömblogg?

    puss.

    ReplyDelete
  2. Ne I know, det är kass!

    jag var sprang den och gömde sig?? jag tror inte nes att jag kan nå den längre :S

    ReplyDelete