Friday, January 29, 2010

Fredagsmys

Sitter nu halvt nerbäddad under mitt tjocka duntäcke, fönstet står öppet på glänt och jag känner den friska frostiga vinterluften fylla rummet, tillsammans med Chris Martins ljuva röst.
Är just hemkommen från en underbart mysig kväll med mina favoritflickor. Det är så underbart att få vara tillbaka igen.
Denna superba fredagskväll har spenderats på bästa sätt genom att dansa runt i Fredrikas kök och vräka i sig färsk pasta, kalamata-oliver, cocktailtomater och hemgjord basilikasås med vitlök. Mycket skratt och krångel kring tillagande av den utsökta cappuchino-tårtan, skvaller, resplaner och som alltid kilovis med bra musik.

Jag har saknat så extremt att ha nära vänner omkring mig, och det är självklart då man uppskattar som mest att ha de bästa runt sig igen i vardagen. Som alltid. Och som alltid är de underbara.

Imorgon startar dagen med sjukhusbesök och sedan kommer min Mc hit! Oh som jag saknat mitt irländska yrväder, det blir inget röj, det blir inget stök. Vi ska bara mysa, gå hundpromenader i snön, äta glass och dricka liter efter liter med marelds-te.
Precis som jag vill ha det just nu. Lugnt och skönt med människor jag tycker om kring mig.

No comments:

Post a Comment