Sunday, January 24, 2010

Pocketful Of Money

Igårkväll bjöds barnen Broman hem till mormor på Skälvik.
Min fantastiska mormor bjöd på fläskfile med egenplockade kantareller, gräddsås och klyftpotatis med små körsbärstomater. Till dessert hade hon bakat en utsökt chokladfondant med mandelparfait och blodapelsin-sallad.
Efter middagen knaprade vi i oss mandelpepparkakor och rooibos-te framför Stjärnorna på Slottet. Jag är inget stort fan av den där lilla skaran på slottet och särskilt står jag knappt ut med att se Björn Ranelid.
Men dom lördagarna jag myser hos mormor så ser jag programmet med glädje.
Ibland kan man tillochmed lära sig ett och annat. Visserligen visste jag sedan tidigare att Tommy Körberg är en fantastisk sångartist, men det har nog aldrig gått upp för mig att han är SÅÅ skicklig!

Idag har jag bakat småkakor, minikakor som blev rosa och blå, eller kryddade med kanel och garnerade med valnötter och pecan. Lisa kom hit på ett litet kafferep och jag blev uppdaterad om det senaste skvallret.
Det känns skönt att vara på hemmaplan igen.
Och imorgon åker jag på återbesök på sjukhuset och får halsen omlagd.
Shaaa!

2 comments:

  1. Åh det e inte långt kvar nu :D.....Eller jo en hel jädrans vecka, fan fan FAN!!!! Kom nu din skrutt!!

    ReplyDelete