Wednesday, January 6, 2010

Feber vol. 3

Jag önskar jag kunde skriva
Jag önskar jag kunde flyga
Jag önskar jag kunde berätta

Jag önskar du stod vid min sida
jag önskar jag fick vakna upp med solen i ansiktet oftare
och vinden från ett halvöppet fönster i håret
Jag önskar jag var långt härifrån
Jag önskar jag kunde komma tillbaka
- utan ångest, utan skuld, utan förväntningar

Jag önskar jag såg det vackra
och uppskattade det groteska

Jag önskar att jag hjälpte människor på gatan
Jag önskar att alla fick leva med musik i sina öron

Jag önskar en gång att jag fick hela världen att skratta
och isbergen att upphöra smälta

Jag önskar att det var Du som serverade mig kaffe på sängkanten
och kysste min panna

Jag önskar att jag en gång fick skrika tills all frustration, missanpassning och paranoia försattes i koldioxiden i luftrören och blandades med syret i luften och fördes ut till havet tills det försvann

Bara ett spott i havet
Bara ett gruskorn i sandlådan

No comments:

Post a Comment