Sunday, November 1, 2009

Summering av påsklovet, nej jag menar sportlovet, nej jag menar höst-jag-menar-whatever-lovet

Nu är det bara några timmar kvar av lovet. Bromans är nyligen hemkomna från Önafors, där vi tillbringat helgen på bästa vis med överaskningsuppvaktning för Thomas, och jag sitter framför datorn, pluggar och fryser så jag skakar.

I min kamera har jag massor av bilder som jag vill överföra til datorn, det går inte och jag vet inte varför och jag kan inte fixa det. En del av bilderna kanske tillochmed är helt okej. jag får antagligen vänta tills jag får tillbaka min egna dator från reparationen på IT-enheten. Börjar undra vad dom sysslar med där egentligen. Dom dricker nog bara kaffe på jobbet, för nu har de haft min krabat i sitt våld i flera veckor utan att den blivit klar. Hur lång tid kan det ta att bota lite virus?

Detta kommer resultera i total bildtorka tills datorn kommer tillbaka, då det blir total bildexplosion. Nåväl, den dagen den sorgen.

Hur som helst har jag haft ett kalasbra lov trots att jag tagit mig igenom det som mer eller mindre förkyld.
Lovet inleddes med Göteborgsvisit (plus Trollhättan) med tillhörande biobesök (UP, Pixars bästa på väldigt länge) Jag och Amanda betedde oss som "Dom". Ni vet Dom som alltid skrattar mest och hörs på bion. Dom som man själv sitter och stör sig på och undrar vilka av alla huvuden i mörkret, skratten tillhör.
I samma veva blev det krogtripp på Kings Head, shopping och otaliga cafébesök hur mycket plånboken än skriker emot.
"Näe tyvärr, jag tänker visst fika nu...Jaa jag vet att jag blir pank snart, men jo klart jag ska ha en kaffe eller två."

En kväll spenderades med världens bästa Moa Rönnbäck på hennes balkong med Fidel Castro, Coronita, leopardfläckiga duntäcken och stjärnklar himmel.
Jag har hunnit med besök på Havets Hus, matteplugg, religionsläsning, promenader, fotografering, opponeringsunderlag och lite övningskörning, lite i alla fall.

Sedan har man ju skaffat biljetter till Kent i Göteborg i mars också, och nya albumet Röd blir officielt på fredag!
För detta är jag lycklig som ett barn på julafton!! Da dum dum tisch!!*

No comments:

Post a Comment