Friday, October 23, 2009

I hast kan orden hamna fel men vem bryr sig om grammatik förutom tryckta böcker

I worked my magic och håret på min systers huvud förvandlades till kastanjer och choklad. Igår. Min storasyster.
Andetagen under vattnet. Djuren på havets botten. De stirrar på oss med sina punktögon.
En asterias. Blinkning. Til vem? Till mig?
Andas och blinka igen. Nej jag tror den var till dig.
Vattendropparna på rutan på bussfönstet.
följ dem längs glaset med pekfingerspetsen.
Andas och skruva upp musiken. Det är många andetag på den här bloggen.
I skrifligt format.
Skriv ner ett andetag åt mig
Ifall jag skulle glömma. Ett eller två.
Ni vet hur det är. ni vet hur virrig jag är.
På tisdag blir det öl. Måntro?
Oj nu blev det Portishead. Tänk så förvånande med shuffle songs
En sådan fiffig funktion.
Snart blir det buss. snart blir det vänner, kramar kanske serverade med vin till.
Blink. Andas. blinka. Åka buss. Musik. Tårar, nej jag menar regn på fönsterglaset.
Som dom pratar, vad spelar det för roll.
De oformliga djuren på havets botten.
Vad spelar de för roll?

2 comments:

  1. Fint. Väldigt fint.
    Jag funderar på att göra slag i saken och helt byta skriftspråk på bloggen. Är så sjukt trött på mitt eviga skol- och kaffetraggel. Men jag vet inte hur jag skulle lägga upp det liksom. Det skulle kännas lite som att byta personlighet, trots att det egentligen bara handlar om ord. Det har varit alldeles för lite dikt och mening, genuint innehåll den senaste tiden. Min blogg har liksom blivit Nescafé, istället för nymalet brygg. Ja, lite så är det nog.
    Nu håller jag på att skriva bort mig här, helt och hållet. Som det brukar bli. Men det kanske kan vara bra egentligen, ibland, när man siktar mot något men liksom hamnar någonannanstans. Ja, ibland kan man bli glad av sådana incidenter, om de råkar vara av den sorten som gör att man tackar sig själv för tusen gånger i efterhand för att man inte kämpade fullt ut och därav hamnade någonannanstans, ja här!, istället.

    Nu försvann jag, allt, igen.
    Jag saknar dig. Du kommer väl hem ikväll?

    ReplyDelete
  2. Fint sötnos, jag känner att min blogg är ganska urlakad också, men det får nog lov att bli så ibland, de e okej, vi förlåter nescafe. ibland.
    :D

    ReplyDelete