Sunday, October 4, 2009

Hösthelg med ledarna på Kornö






På lördagförmiddag tog vi oss ut till mitt favoritställe på jorden, ungefär. Stora Kornö. Det blåste kuling och regnet stod som spön i backen.

Helgen, som skulle vara en kombinerad ledar- och arbetshelg, startade med upptagning av bryggorna till Sandvik. Kvällen spenderaes sedan på lägergården med middag, utvärdering av sommarens läger, och ledarmys. Underbart att träffa så många igen. Om ledare på Kornö var ett heltidsjobb, skulle jag ta det. Jag lär mig så mycket. Jag jobbar så bra. Alla är så snälla. Jag är så glad!

Imorse startade dagen givetvis med Kerstins och Marie-Louises frukostbuffé, som alltid är lika ljuvlig på Kornö. Vi drog på oss overaller och rustade oss med sekatörer och häcksaxar för att tillbringa hela förmiddagen åt att röja bort sly och taggbuskar på Kattebacken. Hej vad flitiga vi var. resultatet var strålande!

Eftersom det var kanelbullens dag bjöd Anita på bullar och kaffe till alla öborna i parken. Tillbaka på lägergården summerade vi den gångna sommaren och smygstartade den kommande. Vi samlades återigen för gemensam lunch, innan Helge kom för att hämta oss i sin fiskebåt ch vi tuffade hem genom vågorna.

Jag har haft en supermysig helg. Nu är jag förkyld. Jag ligger nerbäddad i sängen och knarkar te, ingefära och panodil. Jag är trött, jag är så trött att det känns ansträngande att bara trycka ner tangenterna. Att skriva et vettigt inlägg är inte att tänka på. Blanda orden helvilt bara. Nu ska jag nog blunda lite. Inte sova helt, men bara blunda lite, en stund.

No comments:

Post a Comment