Tuesday, October 6, 2009

Så häng dom högt, så häng dom långsamt

Det bästa bandet som lilla Sverige någonsin spottat ut i världen har släppt nya singeln Töntarna. I november kommer hela det nya albumet Röd. I februari startar nya turnén i huvudstaden och i mars är de i Göteborg!
Detta gör min dag, Kents nya otroligt poppiga och avskalade låt rullas om och om igen. Fortfarande gillar jag alltid bäst de tidiga albumen, men detta är bra, det är riktigt bra.
Töntarna i kombination med varm choklad med chili och ingefära gör min dag.

Edward Norton har väl en viss inverkan han med. Min dag startade när huvudvärken hade släppt. Vilket den gjorde halv 11. klockan 12 blev det te och Illusionisten till frukost.
Illusionsiten är en film som jag tycker att alla borde se. Tror att alla kan hitta något de gillar där. Är det inte fotografiet, så är det den oerhört välskapta rekvisitan, är det inte den så är det storyn, är det inte den så är det magin, landskapet eller färgerna, är det inte det så är det den vackra dysterheten.
Skulle man mot förmodan inte fastna för något utav detta så kan man i alla fall inte undgå att förtrollas av Edward Nortons makalösa skådespeleri. Fastnar man inte för det bör man nog inte se filmen alls.

No comments:

Post a Comment