Tuesday, October 20, 2009

El Diablo

Jag avskyr att känna mig maktlös och förståndshandikappad. En känsla som inbringades mig idag under så gott som alla Rainalds lektioner. Det är inte Rainald som är dum, det vet jag. Han råkar bara ha oturen att undervisa mig i just de ämnen jag uppskattar allra allra minst. Med tanke på att vi hade dubbla 80minuters matte C + en fysik, (resterande lektion tillbringade jag på vårdcentralen) idag, hade jag bara lektioner med Rainald.
De som känner mig vet att matte inte är min starka sida. Milt uttryckt. Jag hatar den rent ut sagt och värdesätter den lika mycket som likmaskarna i de förgiftade kloakråttornas döda kroppar, ungefär. (Dagens kvot av äckel är nu uppfylld, ja.)

Förutom att i ett tillstånd av delad förskräckelse och ilska, svära långa förbannelser över mina färdigheter inom ämnet matematik, har jag lyckats göra mig fiende med en läkare på sjukhuset.
Jag frågar honom om det händelsevis kan vara något fel på mig eller om jag möjligen kan ha ett aningen nedsatt immunförsvar eftersom jag var och varannan vecka ska bli så förbaskat förkyld, och nu lider av samma symptom igen.
Läkaren (som ser ut, och pratar ganska ryskt) säger att man inte kan ha nedsatt immunförsvar. Vi UTGÅR ifrån att alla har ett bra fullt fungerande immunförsvar. Om man inte händelsevis då skulle ha HIV.
Jaså, jahaja, åhå HIV alltså!
Har jag HIV eller inbillar jag mig bara att jag blir förkyld stup i kvarten?
Det är väl självklart att man kan ha ett nedsatt immunförsvar?! Precis som olika människor kan ha olika lätt för att bygga muskler, eller olika anlag för hårfärg eller vad fan som helst!
Varför finns det idioteeer!?

Kanske för att jag själv ska kuna få vara en ibland?
Förutom detta har jag lämnat in böcker på biblioteket, skrivit prov och lämnat in min klocka idag. Duktig flicka.
Resten av kvällen ska spenderas med skolämnen som jag faktiskt förstår mig på och som till och med kan vara något sånär intressanta, trots vår lärares dagispedagogik. Religion. På torsdag har klass MB08b religionsprov på Islam, och det gäller att vara förberedd. Det är därför jag pluggar.
Sedan gäller det att bli frisk också. Det är därför jag klär mig varmt och dricker te.
Sedan gäller det att hålla sig vaken. Det är därför jag dricker mer än vad som troligtvis är en hälsosam dos av koffein dagligen.

No comments:

Post a Comment