Friday, October 16, 2009

Update

Sitter i Moa Rönnbäcks kök och dricker kaffe, äter gifflar, sjunger hest med Chris Martin och slänger en och annan förbannelse över snöregnet som vräker ner och klibbar mot fönsterrutan. Varför jag inte besökt min lille bloggjäkel på ett tag beror på att min dator inkräktades av virus och trojanska hästar och en massa annat crap, samtidigt som jag insjuknade i förkyldning. Min dator omhändertas nu av IT-enheten och jag lånar en Fujitsu, utan internet.

Min vecka som sjuk tillbringades mest med att ligga hemma och sova, bada skumbad, hosta, dricka te, spela vinylskivor, upptäckte Pink Floyds "The Final Cut" låter inte som resten av deras musik, väldigt olik album som"The Wall" men väldigt bra, ett baladalbum med smärtsamt klockrena solon. Sedan sova igen och se lite filmer. Förälskade mig i The Illusionist. Edward Norton, marry me?
På onsdagen kokade jag kola och såg halva A Clockwork Orange, kände mig lite som en sadistisk tomtenisse...
Under helgen träffade jag släkten, åt tårta och drack otaliga mängder kaffe och te. Sedan blev jag frisk och gick till skolan igen på måndag och allt är som vanligt lalala...

I tisdags tog jag bussen in till Ooodelali, min systers studentstad. Jag åt pasta och hon åt philadelphiamacka på Lejas. Sedan tog vi varsin kaffe på E.H och diskuterade huruvida vi skulle kunna göra karriär, revoltera världen och resa jorden runt.

Igår gjorde jag, Lisa + pojkvän, Benjman och Rebeck en liten utflykt. Orkar man inte laga middag får man åka in till Mc'Donken i Uddevalla och käka big mac o Co och Milkshake.
Det blev midsommarsång för Milky som fyllde år och det blev trångt i bilen.

Ikväll går Skolsmashen av stapeln. En volleybollturnering då bland andra vi i Ägir skall ställa upp med vårt "Ä-team" men först blir det trippen till skomakaren med Moa, mattelektion och ett par öl hos Niklas.
Det blir majs!

No comments:

Post a Comment