Wednesday, November 11, 2009

Break a leg! Wear high heels

I måndags hade vi MB-prov. Jag tror det gick bra. Jomen det tror jag faktiskt.
Vi fick tillbaka våra engelska testprov idag, det gick inte bra, Solveig rynkade pannan och frågade "I'm a bit surprised with this result. What happened, Sofia?" jag mumlade något om focusing-problems and headache tillbaka.
Vi fick även tillbaka våra religionsprov idag. MVG! med en massa + i kanten, Islam har jag åtminstone koll på.

På fredag åker jag och mina tre mb-damer och följeslagare till Göteborg och Operan. Det har blivit bestämt att flickorna ska vara i sitt finaste lag. Vilket innebär att jag just i detta nu spatserar omkring i huset i 11cm höga klackar.
Det är en ganska klurig sak för en som aldrig i hela sitt liv ägt ett par klackskor förr. Jag skulle rentav vilja påstå att det är en egen konstart.
Det svåraste är trappor och svängar, smått omöjligt att komma runt ett hörn eller stiligt slingra ner för en trappa utan att se halvt stelopererad ut.
Jag ska fortsätta att öva så kommer en rapport om hur det gick på fredag.

Imorgon blir en mysig dag i skolan. Vi startar dagen med bottenskrap och jag ska ha mitt seglarställ. Heja Helly Hansen säger jag bara, bättre byxor att ha till havs finns inte! Halva MB08b ska åka ut med en stor gammal skuta med Mr. Von Sydow och skrapa upp intressanta små organismer från havets botten. Spännande!

Dagens plåga blir Matte C-lektionen, och eventuellt bamba-lunchen då som inte alltid bjuder på de mest kulinariska rätter. På religionen ska vi dock se Life Of Brian. Mysig och roande dag...Tills jag nu kom på att det förmodligen blir matte efter skoltid och möte med Ägir också. Men det ska nog bli en finfin torsdag trots allt.

Jag har förövrigt blivit beroende av RÖD. Så fort jag låser dörren på morgonen, får jag känslan av att jag måste låsa upp den igen, springa in och spela skivan EN gång till. Skolka hela dagen för att höra musiken om och om igen. Men det gör jag inte, jag måste ju gå till skolan. Man måste ju det ju. Annars får man frånvaro, vilket inte tycks vara något eftersträvansvärt. Har jag hört.

No comments:

Post a Comment