Sunday, November 29, 2009

Ja. Jag. Är. Full. Av. Livsglädje

Ambivalens?
Humörsvängningar?
Ångest?
PMS?
Trötthet?
Ambivalens?
Melankoli?
Diplomati?
Panik?
Ambivalens?

Jag vet inte vad det heter när man håller på såhär som jag just nu gör. Inuti Sofia Bromans kropp ryms just nu de allra flesta känslor man kan tänkas innehålla på en och samma gång. Fast alla är i koncentrerad form så att allt ska få plats ordentligt.

En hej vild blandning. En kombination av alla slags humör och deras motsatser.
Jag är lycklig samtidigt som jag är ledsen. Jag vill skrika och gråta.
Jag är förväntansfull samtidigt som hoppet känns forlorat. Jag övermannas av prestationsångest samtidigt som det känns lönlöst att faktiskt sätta igång med något vettigt. Jag är kreativ då fantasin flyter ifrån mig och pigg och vaken trots att jag är nära att somna.
Diagnos?
Febril?
Fan. Jag. Typ. Orkar inte. Inte riktigt. Tror jag. Öh mm.

No comments:

Post a Comment