Wednesday, November 11, 2009

Tänk om vi kunde se, lilla Sverige ändrar form

Hösten är ganska vacker här nu, den är grå och tragisk och allt känns skört men det är vackert. Jag låter Jocke Berg sätta ord på min tillvaro. Med Markus skönsjungande körande i bakgrunden. Just idag har Lysekil med omnejder varit frostigt bitande med en smal rödgul strimma längs horisonten.
Om jag fick gissa skulle jag tro att det är solen som försöker bryta sig in under kanten eller så, kika in bara lite.
Det Kanske Kommer En Förändring har präglat hela min dag. Små försiktiga, harmlösa men ändå så förödande klara textrader, sjungna av en släpande sträv röst har ekat i mitt huvud och tagit form på mina frusna läppar.
Det tycker jag är vackert.

Ja, jag tycker det är fint att se hur processen tappar fart,
men Älskling inatt kom du tillbaka
och allt fick sin förklaring i en återvunnen dröm
och just i ögonblicket när jag vaknar
ser jag skuggan av hoppet
försvinna från mitt rum

No comments:

Post a Comment