Monday, August 17, 2009

Torsdag blir till söndag






Åkte till MC i den glada staden Göteborg. Där var det kalas. Vi mötte KG och annat tillhörande trevligt folk. På Götaplatsen bjöd Hello Saferide på ett halvpeppigt framträdande. Bob Hund däremot som enferåt entrade scenen tog publiken med storm och lockade till sig fler. På ett smått sjukt sätt spottar de på publiken och omfamnar dem om vartannat. Sjukt bra konsert, sjukt svettigt, ölen efteråt kan ha varit den godaste jag druckit och ungefär 3 kassa bilder blev det.
Min röst nådde sin topp och förvandlades till hesa skrik vid slutnumret Mer Än Så Kan Ingen Bli, och magin är fulländad när hela avenyn trängs i ett stort böljande hav, för full hals skrikande Fan-tastiskt!
Fan-tastiskt!
Fan-tastiskt!
Dagen därpå tog KG tåget mot Blekinge för att gå ut på sin första jakt. Vi väntar med spänning.
Jag och Mc käkade middag på Pita i eftermiddagssolen och diskuterade förfluten framtid. Sedan tog vi bussen till Kungälv där vi blev sittande i en timme innan vi steg av i Diseröd och hälsade på familjen Jobsson. Träffar denna underbara skara alltför sällan. Det blev hundpromenader med Zoie, litervis med te och på söndagen knallade vi ut i skogen för att plocka svamp och blåbär. En toppenhelg med massor av mys.
Bella skjutsade ut mig till kungälv (sjukt längesen jag åkte moppe, så gott som ny upplevelse) där jag steg på 841:an som tog mig hem till Lyset och familjen igen.

No comments:

Post a Comment