Sunday, August 23, 2009

Huvudstaden

03.20 ringde klockan och jag, Elle och Malin lämnar ett regnigt Uddevalla för att drygt två timmar senare stiga på X2000 mot Stockholm.



Strax före nio strosar vi fram över Drottninggatan. Tar en andra frukost på Nils Café och möter upp Mats för att sälja en konsertbiljett till den "infödda stockholmaren".

Utanför Nalen springer vi på en filminspelning med trollkarlen Tobbe.


Efter mycket kringstrosande och sökande efter musikbutiker, konstaterar vi att Stockholm inte är hälften så mycket musikstad som Göteborg. Vi ger upp vårt letande för att istället dela på en kanna grönt limete i Kungsträdgården, efter ett besök på Wetterling Gallery. Här springer vi förövrigt på filmteamet igen.



Efter en dag bland alla magnifika byggnader har jag konstaterat att jag aldrig skulle kunna bo i Sveriges huvudstad, men den är dock fin att besöka.

2 comments:

  1. ååå wonderbart! du måste berätta allt!
    och du flicka, när jag kommer tillbaka vill jag göra allt! ;)
    puss älskling

    ReplyDelete
  2. Åh älskling, klart vi ska göra allt, haha. Du har varit saknad, kommer du imorgon eller??

    ReplyDelete