Wednesday, August 19, 2009

Marinbiologer och Coldplay

Nu har första skoldagen på den nya terminen passerat. Tillbringade en dryg timme i skolan, till att få nya (under)skåp. Kul. Kul liv.
Sedan gick vi ner till Rinkenäs för att kolla in de nya marinbiologisalarna. De ligger i Högskolecentret i gamla Bovik. Sjukt snygga och fräscha lokaler och jag är jättetaggad inför första marinbiologilektionen på måndag, nu börjar det på riktigt!
Amandas snälla mor och syster hämtade upp oss i dykbåten och vi gjorde en utflykt till Skeppsholmen. Picknick på bergen och massor av mareldste. Ägir samlades en stund när vi kommit i hamn, mycket planering behövs inför den stundande insparken på fredag, så jag och Fredrika gick och letade up spadar och hinkar för att sedan gå hem till hennes nya fina lägenhet och mumsa i oss kallrökt lax, sparris och baguette.
Vi uppdaterade varandra om vår sommar medan vi dansade till Springsteen och några rom och cola med massor av citron. När klockan närmade sig 19.30 mötte vi upp Lisa och Amanda för att sedan möta upp alla de nya MB-ettorna som snällt samlat sig på skolgården. Vi hälsade glatt på alla och bjöd dem på spansk juice och vin innan vi drog ner gänget till Långevik där resten av marinbiologerna väntade för en liten "get-together-kväll". Träffade en massa trevliga människor och bland annat två stycken från Eskilstuna! de lovade att jag skulle få följa med dit någon gång när jag berättade att jag alltid velat fara till staden E-tuna. Jag är så glad!

Idag skiner solen alldeles förträffligt och snart ska MB-tvåorna samlas för en gemensam dag med sol och bad. Jag har verkligen inte förstått att jag går i tvåan ännu. Så fort detta är slut ska jag springa hem och packa ihop det sista för att sedan sätta mig på busen till Uddevalla där Elle och Malin väntar.
Supertidigt imorgon, eller snarare inatt är vi påväg till Göteborg och tåget som kl. 05.00 ska ta oss till huvudstaden, Stadion och Coldplay!
Kommer att bli helt fantastiskt, sitter just nu och laddar med A Rush Of Blood To The Head.
Lördag kommer att bli helgalet, vi ses där!

2 comments:

  1. haha vad fan ska du göra i eskilstuna? :p
    men älskling, can you do me a favour?
    gå hem till mig, hämta min coldplay biljett och försöka få den såld för 600 i stockholm?
    puss lover. saknar dig!

    ReplyDelete
  2. Hallå det är sveriges bästa bands hemstad!
    Darling jag fixade det där med biljetten till slut ;)

    ReplyDelete