Sunday, July 19, 2009

Sketching my little sunday

Just varit ute med Chess och sedan kladdat upp min dag på några lösa A4:an som låg och drällde.

Efter sista frukosten med min lillebror på en vecka, som nu åker på Kornö-läger, och efter morgonens andra bestyr...
...var det packning och städning som gällde för hela slanten. Imorgon väntar Stora Kornö!

Jag och Elle tog en tripp till Norra Hamnen och Holmens Antik/Second hand. Jag fyndade en söt, marinblå liten axelremsväska. Funderar dock på att byta ut remmen mot en kedja, då den var lite sliten och jag längtar efter en liten väska med kedja.
Jag lyssnade på Kooks, kladdade och läste lite i min nya bok av Paulo Coelho. Den författaren är guld på riktigt. Alkemisten själv. Sedan lagade jag och Elle pastasallad till lunch.




kaffe - socker = sant

Igårkväll försökte jag bota min förkyldning med ett skållhett pepparmintsdoftande bubbelbad. Var dock lite svårt att njuta av det hela, då Sven Ingvars lirade för fullt i Havsbadsparken...
Jag tar ett djupt andetag och lyssnar till mina egna hjärtslag under vattenytan istället. Så länge mina lungor tillåter.
Jag har tänkt så mycket. Jag har verkligen twistad min hjärna utan att komma fram till något vettigt alls. Just när det känns som om jag börjat acceptera och finna mig i att jag inte får innehållet i den där boxen jag bara gläntade lite, litegrann på för snart ett och ett halvt år sedan, tror jag att jag börjar sakna det igen. ? .

Så kan det inte vara. Nej det stämmer självfallet inte. Jag feberyrar. Dags att öppna ögonen och få huvudet över ytan igen.
Tar första andetaget när tonerna klingar ut och publiken applåderar och vrålar.

2 comments:

  1. Haha, väldigt fint inlägg. :)

    ReplyDelete
  2. Tack ska du ha :) Du jag är tillbaka i stan igen, så du ska få dina filmer, eller, jag åker till Göteborg idag så du kanske inte kan få dom just nu heller. Är du på Way Out West denna veckan? :)

    ReplyDelete