Monday, July 20, 2009

And in my lucid moments I could see, Oh that the heart may be the weakest part of me

Igårkväll myste Bromans med chaite och Walk The Line, med Joaquin Phoenix och Reese Witherspoon. Sett den flera gånger tidigare, men den är fortfarande bra.
Elle bakade jordgubbskaka medan jag satt på kökssoffan med det brittiska nörd-party-bandet Noah And The Whale. Jag frågar min syster om hon har något särskilt önskemål om musikvalet, och hon ber mig att "spela den låten som låter som ett äventyr i början", och ut ur högtalarna ljuder Give a Little Love.

En annan favorit med Noah är Jocasta. Söt låt som låter glad och fin, men ändå har den skummaste och råaste texten...

"When the baby's born

Oh, let's turn it to the snow
So that ice will surely grow
Over weak and brittle bones
Oh, let's leave it to the wolves
So their teeth turn it to food
Oh, its flesh keeps them alive
Oh, its death helps life survive
Oh, the world can be kind in its own way"


Jag längtar efter att gå på bio. Röda ridåer, guldkantade fåtöljer, bioduken som bara sväljer en.
Sitter som på nålar inför premiärerna av Tarantinos Inglourious Basterds, Johnny Depps nästa Public Enemies och till hösten kommer Where The wild Things Are!...
Kanske skulle man se den nya Harry Potter också, even though I'm no fan of Harry Potter. Kanske kan se den för Rons dumhets charm då förstås...

Nu åker jag till Kornö om några timmar, innan dess slänger jag in en liten skrift från tidigt i vintras, nästa inlägg. Vi ses om två veckor!

No comments:

Post a Comment