Tuesday, December 29, 2009

Tisdag

Idag har jag vaknat klockan 6.50 av att pappa tände brasan som sprakade fridfullt på nedervååningen.
Somnat om igen tills 10, då jag återigen väcks av pappa som gjort frukost.
Jag har gissningsvis druckit fler koppar te än vad jag kan räkna på mina båda händer.
Jag har läst ut en bok. Den är skriven av Paulo Coelho och heter Veronika Bestämmer Sig För Att Dö.
Den var bra, jag gillade den verkligen. Men det var inte hans bästa.
Sedan har jag tänt många sterinljus och försökt lära mig lyssna på The Mars Volta.
Hittills går det bra för dom. Men känns mer värt att se dom live.

Klart slut!

4 comments:

  1. Har inte läst den Coelho-boken. Alltså värd att läsa, trots att det inte är mannens bästa?

    The Mars Volta är coola. Lite jobbiga ibland dock, vilket du också verkar antyda, haha. Men du har nog rätt i det du säger, såg dem på Arvika och upplevelsen blev väldigt, väldigt annorlunda. På ett positivt vis. (nu härnäst tycker jag att du ska försöka dig på brödernas tidigare projekt - At The Drive-In. Lite mer hardcore, men jag tycker att det är mycket bättre, faktiskt. Extremt bra. Relationship of Command är antagligen bäst. Finns på Spotify. Ett litet tips om du inte redan har lyssnat)

    Lång kommentar, lite förlåt!

    ReplyDelete
  2. Jag står fast vid att Alkemisten är det bästa karl'n har skrivit, men absolut värt att läsa.

    Jo dom är annorlunda, men jag gillar långa låtar som liksom byter tema lite så jag känner verkligen att de har nåt som fångar mig ändå. Eller nåt, typ.
    Tack så mycket för tipset, det ska jag absolut kolla upp närmre!

    Och långa kommentarer gör mig ingenting, mycket trevligt. Ha det kalas och Gott nytt år på dig förresten! :)

    ReplyDelete
  3. Jag har läst Alkemisten och den är ju gör bra!

    ReplyDelete
  4. Bra Jacob, för den är nästan allmänbildning!
    Den är hur bra som helst :)
    Läs fler av honom, han är en vis man och författare.

    ReplyDelete