Monday, December 21, 2009

I know why Mona Lisa smiled, Da Vinci must have been a really funny guy, and laughter is the only way into my heart

Hej.
Här händer precis ingenting.
Jag fortsätter att ha körtelfeber. Jag dricker tjugotre liter vatten om dagen. Och äter lite.
Morgonen tillbringade jag i kökssoffan tillsammans med bricanyl och vicks blå isbjörnshalstabletter. Jag låg där i Bromans vit-röda kökssoffa, ömsom tittande på när pappa bakade bröd och pepparkakshus och mer bröd, ömsom slumra till in i sjuka feberdrömmar.

Nu tittar jag på när Elle sitter på golvet i mitt rum och slår in julklappar. Dom blir röda och guldfärgade och snöflingemönstrade med stora böljande krulliga snören på.
Vi lyssnar på Jens Lekman och jag dricker mera vatten.

Jag fungerar just nu som husets lilla invalid. Jag gör ingenting själv, utan ser bara på vad alla andra i det Bromanska hushållet sysslar med.
Nu bakar mamma lussekatter, Elle gör marsipan, Axel kokar kola, pappa bakar bröd, Elle städar, mormor kokar knäck, mamma städar, pappa serverar mig youghurt.....lalalala....


(SNÄLLA, LÅT DENNA SJUKDOM TA SLUUUUT SNART!!!!)

No comments:

Post a Comment