Saturday, December 19, 2009

The Monster

Så tillbringades ännu en lördagskväll på sjukhuset.
Med fötterna dinglandes ner från britsen med de mintgröna förhängena.
Med tomma ögon svepandes över jourcentralen och halvöppen mun.
Som en mentalsjuk.

Ännu en morgon på sjukhuset.
Medlidsamma men lika tomma blickar.
När hon sticker.
Blodet mörkt rött
och fingrarna blekt gråblå
Som en mentalsjuk.

Ytterligare akutanlände till Jourcentralen.
Ingen luft.
Ingen andning.
Rykande lustgas
Andas in den
mer och mer tills allt är slut
Rök i rummet kring patienten
Som en mentalsjuk

Hemma igen
insomniac
hallucinerar
över 40 graders värme koncentrerad i kroppen
skakar ändå
Som en mentalsjuk



Diagnos : Körtelfeber

3 comments:

  1. å min älskade lilla älskling, jag vill bara hålla om dig.
    krya, krya!
    tu me manques.

    ReplyDelete
  2. <3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3<3 Jag ska bli din privata läkare!<3

    ReplyDelete
  3. Tusen tack båda två mina sötnosar! Kom hit och ta hand om mig<3

    ReplyDelete