Tuesday, February 2, 2010

Helgen som gick...

Dearest Miss Mc Manus anlände i lördags till ett snötäckt och lite blåsigt Lysekil. Med väskorna i hand och ett leende vitt som snön över läpparna.
I två dagar sysselsatte vi oss med hundpromenader, tedrickande, Pirates Of The Caribbean med godis till och även lite målande och pysslande.
På söndagsmorgonen ordnade vi en riktig långfrukost. Elle dukade matsalsbordet a lá Marie Antoinette-stil och det gräddades pannkakor, bakades hasselnöts-scones, bryggdes te och kaffe och ställdes fram hemgjorda marmelader och curd, samt brieost och apelsinjuice.
Jag kreerade ett par nya örhängen åt Mc, ett par marinblå spetsringar, även dessa med svarta paljettkanter, jag har skapat mig en favoritmodell.
Fick även min julklapp, ett par supersöta örhängen som ser ut som små ljust guldfärgade säkerhetsnålar. De är från London och de är superfina!
Tack för en strålande helg och kom snart tillbaka!





In the making of earrings.
Mamma har även stickat en supermysig Pippi-tröja åt mig. Tack mamma, det tycker jag om.

No comments:

Post a Comment