Thursday, February 18, 2010

Catch up n' out











Hej vilken stressig vecka jag har haft! Mängder av matteplugg inför dagens tenta, imorgon får jag veta resultatet och jag är verkligen spänd. Gårdagen tillbringades med dryga 6 eller 7 timmars matteplugg och liksom övriga dagar denna veckan har det stått marinbiologipluggande, engelskaredovisning samt uppsatsskrivande mm. på schemat. Nu är hur som helst matteprovet gjort och första delen av artduggan i marinbiologin är avklarad.
Det är torsdag eftermiddag och dags att pusta ut en aning för denna veckan. Dags att fylla en gul kaffekopp från Höganäs, om och om igen med kardemumma- och chokladkaffe. Dags att luta sig tillbaka, tömma koppen och ladda upp inför ett efterlängtat lov som blir vårat imorgon vid samma tid. Ett lov som även det lär bli fyllt av plugg, men förhoppningsvis också en del trevligheter.

Hur som helst, eftersom veckan varit så fullproppad kommer nu en liten sammanfattning av förra helgen.
Fredag kom och jag var på mitt bästa fredagshumör, glad och kaffehög satt jag och putsade skor som en liten gatpojke från 1800-telet, och sjöng med i Bob Hunds träffsäkra texter. Kvällen spenderades på Rosviksgatan. Klyftpotatis, oliver, cocktailtomater och annat gott var vad jag, Fredrika och Lisa smaskade i oss, medan vi såg resten av den alfapetspelande befolkningen i lägenheten bli allt mer berusad och skapa allt mindre vettiga ord på det rutiga brädet.

På lördagen var det 841:an till Göteborg som gällde. Det blev mycket nostalgi då jag inte umgåtts med denna underbara stad sedan hösten.
Som alltid kräver Göteborgsturerna en kaffe på Fröken Olsson och när den biten var avklarad tog jag med mig Linus och hoppade på 2:an in till Bergakungen för att äntligen se den mytomspunna Avatar.
Nej, den förtjänar inte sin hype.
I grund och botten är den som många andra amerikanska filmer, men okej effekterna var grymma och jag kunde inte hitta något fusk, trots att jag faktiskt verkligen letade emellanåt.
Kort och gott en bra men överhypad film.
En ny spårvagn rullade in, Linus vinkades av vid Brunnsparken och Mc och Kg möttes upp på Centralen.

På söndagen bjöds det som vanligt på stor kollektivfrulle hos Bromans. 11 gäster satt bänkade kring bordet, drack kaffe och åt hjärtformade scones, dagen till ära.
Efter en underbar frukost tog vi en långpromenad i söndagssolen.
Resten av dagen åt vi mest honungsmelon och passionsfrukt samt pluggade som galningar.
Typ en bra helg med andra ord.

2 comments:

  1. Jag har aldrig sett en blogg med sa mycket vackra bilder! Wow, sotnos! Keep on rockin' <3

    ReplyDelete
  2. Tusen tack Ida, detta gläder mitt vinterfrusna hjärta ytterst :)
    By the way, jag älskade dina Hendrix-inspirerade inlägg, OCH.... jag kanske kommer och hälsar på er snart! Graaaaho! :D

    ReplyDelete