Tuesday, February 2, 2010

En bra dag och en dålig dag

Idag har jag haft en helskön dag. Sovmorgon. min undersköna storasyster kom upp med frukost på sängen strax efter 9. Apelsinuice i champagneglas med guldkant och små brieost-mackor.
Efter en dubbel espresso och en dusch orkade jag ta mig till sjukhuset där jag fick vänta en halvtimme på den försenade läkaren. Men det gjorde inget för han gav mig goda besked om läkningsprocessen i halsen så då blev jag glad igen.

I skolan mötte jag bland andra en skrikande Frank. Det gjorde mig ännu gladare.
Filip och Benjamin dök upp och jag hamnade på den tidiga fysik-labben, vilket innebar att jag fick sluta redan vid 14.00
Labben var helt okej trots att den var smått obegriplig emellanåt.
När vi vinkat adjö till Herr R. förpassade jag mig tillsammans med unge herr Gréen till hans nya lägenhet som hade varit riktigt fin och mysig om den var en aning mer städad. Jag förlät de fyra ansvariga för hemmet för den dåliga städningen, då jag hittade badhusbergets skönaste fåtölj i vardagsrummet.

Jag och Benjamin impulsköpte semlor från Björsells på vägen hem, vilka snabbt försvann med en kopp kaffe när vi kommit in från snöovädret.
Resten av denna kväll ska tillägnas marinbiologiplugg.


Imorgon:
Dubbla mattelektioner
Fysik (teori)
Sjukhuset
Tandläkaren
Plugga, plugga, plugga...
Blä!!

3 comments:

  1. Nej nu vill jag se ett inlägg om helgen och lite bilder till! Kolla i min blogg så ska du se att jag snart har ett uppe!:D

    ReplyDelete
  2. Det är höjdpunkten på min dag imorgon Moa, jag kommer att behöva er efter den persen ;P

    Kolla igen ska du se Mc, nu e det uppe ;)

    ReplyDelete