Thursday, May 21, 2009

Tågbiljetter mot bipacksedlar

Just nu sitter jag hemma insvept i varma sjalar och tedoft.
Det borde jag inte göra. Just nu borde jag befinna mig hos min kära väninna Lisa i småland. Tanken var att jag, tillsammans med en annan kär vän, Amanda skulle ta tåget ner till småland igår för att hälsa på över långhelgen.

Så blev det inte.
Istället blev jag sjuk.
Att vara förkyld är något av det värsta jag vet. Ögonen rinner. Näsan rinner. Halsen är snarlik en dag i Sahara. Man fullkomligt ruinerar sig på Apoteket och det enda litterära i vardagen består av bipacksedlar och biverkningar.

Det fanns helt enkelt inte mycket annat att göra än att ringa till SJ's inspelade burkröst och försöka kraxa fram sin avbokning.
"Förlåt mig, jag förstod inte, var god bokstavera ditt bokningsnummer"

Dock försöker jag vara så positiv jag kan mitt i min miserabla tillvaro.
-Morgonens grå regnväder byttes trots allt ut mot solsken.
-Jag lyckades ta mig ut på en hundpromenad och dessutom ta mig hem igen, utan att totalkapitulera.
-Febern tycks ha stannat på en sisådär 38 grader och stiger åtminstone inte längre.
-Jag ska få tillbaka mina skor som råkade hamna på villovägar förra veckan,
och jag är klar med mitt etologi-arbete så nu är det "bara" ett par kilo matte och kemi kvar som väntar.

No comments:

Post a Comment