Sunday, March 7, 2010

Weekend Wars

Helgen: Fredagen kom så äntligen som på beställning, så som den gör varje vecka. Ett återkommande mönster.
Den invigdes med en lång sovmorgon och ett nästan lika långt telefonsamtal med min kära syster som just för tillfället befann sig i Stockholm. Hon var förkyld och snuvig men ändå glad och minst sagt överaskande.

Efter skoldagens enda lektion, vilken var matte, då jag mest satt och såg på Fredrika som spenderade tiden med att lyssna på och sjunga med i låtar av Savage Garden, istället för att fokusera på mina förbaskade fjärdegradsfunktioner.
Det är någon ny återvunnen förkärlek hon har fått där, Fredrika. Savage Garden.
Efter detta gick jag hur som helst ner till Ica för att möta Moa. Solen sken och Jim Morrison sjöng i mina öron om att tända en eld.
Pärltomater inhadlades och en kasse Norrlands Dynamit hämtades.
I fröken Rönnbäcks lägenhet lagade vi en superb couscousrätt med avocado, tomater och fetaost medan vi för fyrtioelfte gången såg Woodstock-dokumentären och återigen utbrast i skratt och kommentarer om helgalna batiktunikor, rysligt klockrena gitarrsolon av Mr. Hendrix och skyhöga hippies.

När solen gick ner strömmade fler glada töser och pojkar in i lägenheten. Första ölen knäcktes och Linus möttes upp vid Södra Hamnen.
Festandet togs till en annan nivå och en annan lägenhet och jag blev kanske lite mer än måttligt berusad.
Jag vaknade av värme då det fortfarande var mörkt ute.
Lördagssolen kom sakta sakta in genom fönstret och spred sig över golvet och väggarna och soffan, och det var den finaste morgonen på väldigt länge.

No comments:

Post a Comment