Wednesday, March 3, 2010

melanchoholic

Klockan är nu 21.57
och jag tänker på massor av saker.
Jag sitter nerbäddad i min syster himmelska säng.
Min vackra storasyster som tog det snabba tåget mot huvudstaden idag.
120 cm bred säng har hon lämnat kvar hos mig.
120 cm bekvämlighet.

Jag lyssnar på blandade album av kent
och Thåströms 'Släpp Aldrig in Dom' samt 'Kärlek är För Dom'
120 cm tomhet.
Det skulle lätt få plats en till
här bredvid. Lätt.
Klockan är 22.03
Och jag tänker på massa saker.
och jag tänker på dig.

4 comments:

  1. Findyster text och fantastisk rubrik.

    ReplyDelete
  2. Tack för kritiken David, det gillar jag :)

    ReplyDelete
  3. Håller helt med David, findystert, vilket optimalt uttryck!
    Jag saknade dig där i storstaden.

    ReplyDelete
  4. Det var faktiskt ett riktigt bra uttryck, ett jag förmodligen skulle kunna ha stor användning av.
    Gulle, jag saknade dig med en massor, som du märker ;P<3

    ReplyDelete