Wednesday, December 1, 2010

Vardagsproblematik med att ha en familjemedlem posterad i Kina

Min storasyster bor i Kina.
För mig börjar detta bli lite av ett problem, lite av ett irritationsmoment.
Jag står min syster väldigt nära, ser upp till henne och håller av henne
av hela mitt hjärta.
Det är därför jag nu kan känna mig så egoistisk som jag gör
när jag då och då önskar att hon faktiskt inte bodde i Kina.
Att hon bodde här med mig istället.
Hemma i trygga, kalla, gamla allt-är-som-det-alltid-varit-här-Sverige

Eller åtminstone att jag fick vara hos henne i alla fall.
Det är därför jag ska se till att det bokas flygbiljetter.
Flygbiljetter till Kina är preis vad som ska bokas.
Då kan vi ses igen och hålla om varandra igen,
skratta, dricka te oh dansa och sjunga falskt till gamla jazzmusiker samtidigt som vi lagar mat tillsammans igen. Precis som det brukade vara då vi bodde under samma tak.

No comments:

Post a Comment