Sunday, October 10, 2010

Kom just från jobbet. Vi har fått en ny popcornmaskin.
Den är liten.
Den är ful.
Den är opraktisk och missanpassad.
Den bränner popcornen...
Men den går snabbare att städa.

Den nya popcornmaskinen är fruktansvärd och jag avskyr den redan. Den ska skickas tillbaka till det helvetes-popcorn-maskins-makeri från var den en gång kom ifrån.
Mitt nyss nytvättade hår och Folkan-pikén luktar biopopcorn. Hemtrevnad.


Igår spelade Ram Di Dam på Villa Belparc i Slottsskogen. Stället var fantastiskt, folket var trevligt, ölet var gott och spelningen var episk. Jag och Karin dansade och sjöng och skrek mest av alla på stället.
Groupies...

I fredags var det hippiefest också och ikväll var en fin kväll, förutom popcorn-maskins-incidenten då. Den var hemsk. Men annars har jag haft en underbart glad, dansfylld helg
Skål!

4 comments:

  1. Jag är också liten, ful och missanpassad. Och jag bränner popcorn. Det blir liksom en svart rykande klump i mitten när jag gör micropop. Men jag jobbar å andra sidan inte som popcornmaskin.

    ReplyDelete
  2. Jag är hemskt ledsen om jag förolämpat did, Adolf. Och jag är ledsen att behöva säga detta men micropop är inget kul. Det är rena rama tramset egentligen när man en gång börjat jobba med biopop.
    Dock med vår gamla popcornmaskin, med den poppar man världens bästa popcorn,den bränner aldrig ett endaste popcorn! när vi får tillbaka den kan jag skicka några till dig och du kommer aldrig att vilja erfara bränd micropop igen, var så säker :)

    ReplyDelete
  3. Nerå, jag blev inte förolämpad. Det var bara det att jag kände viss sympati för er popcornmaskin. Det är inte alltid så lätt med alla förväntningar.

    Jag gissar att micropop är lite tabu om man pratar med en expert som dig. Jag har faktiskt gått över till att poppa i kastrull istället. Det måste väl ändå vara okej? Eller måste jag släpa hem en 2-tons proffsmaskin?

    ReplyDelete
  4. Haha jag förstår, kastrull-popcorn är nästan ännu bättre!! Mysigaste poppandet av alla skulle jag vilja säga, stort uppköp av dig, fortsätt så, kompis :)

    ReplyDelete