Saturday, August 7, 2010

Folkan

Jag tror jag har skaffat ett nytt jobb.
Eller det vill säga, såvida jag inte har sönder popcornmaskinen, välter kylen, försnillar kassan eller missköter mig på annat vis hoppas jag få behålla en plats på Folkan Bio i Lysekil.
Folkan är en angenäm arbetsplats. Jag har redan blivit kompis med popcornmaskinen, den mest underhållande och min nya favorit-tekniska-pryl.
Med hårt övande av min urkassa huvudräkning och lite mer guidening av mina mycket pedagogiska medarbetare, kan detta nog bli riktigt bra.
Ser fram emot detta.
Tror jag kommer trivas på bion.
Ja, det tror jag.

2 comments:

  1. Åh vad trevligt! Avundsjuk är jag! Popcorn är så underskattat!

    ReplyDelete
  2. Ja det är galet trevligt, du borde hälsa på mig där snart!...Knepigt nog är jag faktiskt inte jättestor på popcorn, men maskinen är superfancy och biopopcorn spelar ju iofs i en klass helt för sig ;)

    ReplyDelete