Tuesday, June 22, 2010

När tiden är rätt ska jag plocka upp dig

Moa och hennes solglasögon, Karin, jag och min syster åkte till Göteborg för shopping, park-fika och konstutställningar en solig junidag.
...Den senaste tiden har det druckits öl och ätits paj i Rinkenäs. Himlen har bara tittat på och varit vacker


Med ett gladförvånat skrik mottog Moa en underbar studentpresent; say hello to Max, her new guitar.

Jag har framkallat ett nytt beroende. Små väskor.
Jag har börjat fynda små väskor på second hand. Som denna lilla skönheten, en Mulberry med silkesmjukt mockalock för ynka 30 riksdaler.
Denna angenäma sysselsättning får både mig och de vithåriga små tanterna nere på Holmens Hem & Antik att lysa av glädje. Sysselsättningen ger mig något att vila tankarna och ögonen på och den håller ovälkommen ångest borta.
Det enda dåliga med mitt nyvunna beroende är att det får min Italienska läderplånbok att eka som en tom Italiensk katedral.

Förutom solsken, vänner, rödvin, långa promenader och barfota-i-sommar-regn är detta lite av det som hänt på kusten de senaste veckorna.

2 comments:

  1. Åh Mulberry! <3 Finfinaste fyndet ju!

    Underbara bilder, Soffis! Tack för att du finns!

    ReplyDelete
  2. Visst är den underbar, alltså jag blir verkligen på riktigt förälskad i alla ljuvliga små väskor som bara vill bo hos mig, man kan inte låta bli dom!
    Tack detsamma käraste du, träffa mig snart! HJÄRTA

    ReplyDelete