Friday, May 28, 2010

"I don't sleep well at all"

Inatt drömde jag om att min vän kom tillbaka från havet.
Han grät men han var lycklig.

I lördags drack jag folköl och snusade Rapé som en raggare i sina bästa år, samtidigt som jag gick klädd i tyllkjol och nylon som en ballerina. Jag var salongsberusad och uppriktig.
Men kanske inte tillräckligt ärlig ändå...

Idag hade jag redovisning. Den handlade om psykopater.
Hela klassen satt tyst i de tjugo minuter som bara jag pratade.

För fem minuter sedan hoppade jag ut ur en lite för varm dusch.
Seglarkläder och tandborste slänger jag ner i min stora röda väska för att bege mig till mitt paradis ikväll.
På söndag kommer jag tillbaka till staden utan trafikljus. Då vill jag inte tänka på Newton och Coulomb trots att jag måste.

No comments:

Post a Comment